نکات تربیتی

هیچکس بازی کردن من را دوست ندارد، همه می گویند: هیس!

 بازی برای بچه ها یکی از اعمال ضروری روزانه است که باعث رشد همه جانبه ی آن ها میشود. بچه ها با بازی کردن بسیاری از ارزش ها و نکات زندگی را یاد می گیرند. یکی از راه های آموزش به کودکان بازی کردن است این بازی کردن نکات را در ذهن آنها ماندگار می کند و راه حل ها را به آنها آموزش می دهد. حتی زمانی که ما به عنوان بزرگتر زمان کافی یا حوصله بازی کردن با آنها را نداریم اما باز هم کودکان به فطرت خود دنبال بازی هستند و با هر اسباب موجود بازی خود را پیدا می کنند اما ما گاهی با ارزش قائل نشدن نسبت به این مسئله دنیای قشنگ آن ها را بهم میریزیم و حتی گاهی با رفتار بزرگانه آنها را از دنیای کودکانه بازی بیرون می آوریم و این لذت و فرصت یادگیری را از آنها سلب می کنیم.

ما واقف به اهمیت بازی برای بچه ها هستیم و برای اینکه کودک دلبندمون بیشتر به لذت و فایده بازی برسد به شما پیشنهاد می دهیم که:

1-برای بچه ها زمانی اختصاص دهیم و با آن ها بازی کنیم.

2-به بچه ها بی توجهی نکنیم و به آن ها بازخورد بدهیم.

3-هرگز به بازی بچه ها واکنش منفی نشان ندهیم.

4- نتیجه زحمت بچه ها را توصیف کنیم مثلا بگوییم: چه خانه قشنگی ساختی!

5- به بچه ها محبت کنیم و به آن ها عشق بدهیم تا عزت نفسشان بالا برود.

یادتان نرود که:

به عنوان پدر و مادر در برنامه روزانه خود زمانی را برای بازی با کودک در نظر بگیریم تا نیاز شان را برطرف کنیم. برای اینکه کودک از بازی با شما لذت ببرد و احساس ارزشمندی داشته باشد در حین بازی کاملا حواس تان به او و بازی کردن باشد و مثلا اینطور نباشد که در حال خستگی بازی کنید و دائم به او یادآوری کنید که بازی را تمام کنید!

لیستی از بازی هایی را که دوست دارد انجام دهد تهیه کنید و هر بار یکی از آن ها را بازی کنید تا به او منتقل کنید که برایش ارزش قائل هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *