نکات تربیتی

همه کودکان بااستعدادند

استعدادیابی و پرورش استعداد مقوله ای است که این روزها ذهن و وقت و هزینه بسیاری از والدین می گیرد تا در ماراتن تربیت فرزند از بقیه جا نمونند. استعداد توانایی های بالقوه ای است که خداوند متعال به تمامی انسان ها داده است اما از آنجایی که انسان در زندگی زمینی و جسمی محدودیت دارد برخی از استعدادها شکوفا شده و بخش اعظم آن ناشکوفا باقی می ماند و مهم این است که در زندگی زمینی استعداد های انسانی تا آن جایی که امکان دارد، شکوفا شود.

این روزها بسیاری از والدین، دغدغه ی شکوفایی استعدادهای فرزندان شان را دارند و اکثر افراد برای این منظور هزینه و زمان زیادی را صرف شرکت در کلاس های استعداد یابی می کنند غافل از اینکه با مطالعه و فراهم کردن یک محیط غنی استعداد های فرزندان شکوفا می شوند.

برای پرورش استعداد کودکان این نکات را در نظر بگیرید که:

  1. برطرف کردن نیاز های زیستی کودک باید در اولویت باشد.
  2. برای فرزندتان محیطی غنی به لحاظ معنوی و احساسی فراهم کنید.
  3. در جهت رفع نیازهای معنوی کودک از جمله نیاز به امنیت، تعلق، دوست داشته شدن، تایید، احترام و... تلاش کنید.
  4. به دنبال ایجاد آسایش مادی برای کودک خود باشید و نه رفاه!

برای شروع می توانید:

دفترچه ای بردارید و در دو ستون بنویسید که در حال حاضر به چه میزان محیط غنی عاطفی و معنوی برای فرزندتان فراهم کردید و در ستون دوم امکانات مادی ای که برای او فراهم کردید را یادداشت کنید و پس از بررسی در صدد رفع کمبود ها برآیید هم چنین اگر در فراهم کردن امکانات مادی دچار تفریط شده اید آن ها را کنترل کنید، سپس محیطی فراهم کنید که کودک بتواند در آن آزادانه به کشف و تجربه بپردازد.

2 دیدگاه در “همه کودکان بااستعدادند

  1. امیرعلی گفت:

    عالی
    من خیلی استفاده کردم

    1. navid گفت:

      سلام و احترام ممنون از همراهی شما .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *